Blogger Backgrounds

16.12.12

Assalamualaikum.:)

aku pun tatau nak tulis apa..tapi kepala aku beban sangat dengan masalah yang aku pun tatau masalah apa sangat..sebenaqnya aku ni lagi banyak merungut dari bersyukur..subhanallah..semakin meningkat umur,semakin menurun kadar penggunaan akal aku..tak bersyukur,selalu rasa tak puas hati..why?i have no idea..:(...mr. right selalu cakap aku yang suka bebankan kepala otak aku dengan benda-benda yang tak sepatutnya pun aku fikir..but what to do,this is so me..my bad:(.aku dulu tak macam ni..aku dulu menikmati hari-hari aku dengan ceria..Ya Allah..tetapkan iman aku,bimbing aku dari lembah kekufuran, jika aku sedang diuji tabahkan hati aku,bimbing aku ke jalan mu Ya Rabb..aminn

aku tulis kat sini bukan nak gedik-gedik,no!!..aku sangat dalam keadaan tertekan sekarang..tak dak tempat yang sesuai untuk aku luah,tak boleh orang yang bukan-bukan..tak semua orang paham aku,bukan salah depa..aku pun sama,aku pun tak boleh paham orang,nak paham diri sendiri pun tak boleh..just imagine:(...

1)kerja aku sangat banyak.dan yang best pasal aku,kerja banyak,tapi aku tak teringin nak buat even sentuh..terukkk!!!..

2)aku ada masalah dengan diri aku,betapa hidup aku takdak perisian rohani even umur aku dah 24 tahun 2 bulan..sebab apa aku kata aku ada masalah dengan diri aku sendiri?sebab aku pun konfius sebab pa orang sekeliling dok cakap kita kena sayang diri kita dulu then baru kita boleh sayang orang lain..helloo,macam mana kita nak tau kita dah sayang diri kita?takat pi ambik ubat time demam then makan ubat lega demam,tu ka yang dimaksudkan dengan sayang diri sendiri..aku pun buat macam tu,so?

3)aku ada masalah dengan orang.bukan orang ada masalah dengan aku okay,aku yang ada masalah dengan orang..poor me:(

4)aku tak cukup jalankan tanggungjawab sebagai khalifah Allah.tak sempurna..aku tau diri aku.jangan salah paham,aku bukan kaki clubbing,kaki minum.nauzubillah..tak sempurna di sini ialah aku tak seperti orang lain..berlumba cari ilmu akhirat,aku pun cari tapi cepat sangat rasa cukup.Masya Allah..sangat kerdil.sangat.

dan banyak lagi point-point yang bercerita tentang aku,tapi..tak payah kejar kuantiti kalau kualiti untuk point pertama tu pun dah too bad..what happen Norshuhada,wake up..aku masih ada ayah,aku masih ada emak,aku masih ada siblings, aku masih ada keluarga besar untuk aku syukuri..betapa depa-depa ni semua penting dalam hidup aku..ohh..sahabat-sahabat..yes,aku membesar dengan kawan-kawan..tapi aku sangat bahagia..Alhamdulillah:)


aku kena kotakan apa yang aku dah cakap..tak boleh ikut syaitan main 24jam..Ya Allah jauhkan aku dari bisikan syaitan Ya Allah..lindungi aku dari fitnah dunia..amin...
 babai for now..assalamualaikum..











No comments:

Post a Comment